Kako pobediti PMS?

Napisao: blogs Objavljeno u: Lepota i zdravlje Postavljeno: 2016-04-11 Pregleda: 706 Komentar: 0

Jutros si se probudila i osećaš neodoljivu želju za čokoladom? Već par dana jedeš sve što ti padne šaka, a posebno voliš masno, slatko i nezdrave grickalice? Često menjaš raspoloženja pa iz plača lako pređeš u smeh? Osećaš se naduto, debelo i nepoželjno? Sve te nervira pa čak i kada neko diše pored tebe? Sve su to simptomi PMS-a koje je svaka žena barem jednom u životu doživela.

Ma koliko PMS bio mit, i mnogi mislili da je samo moderna izmišljotina, on je u stvari veoma utemeljen na naučnim osnovama, i rezultat je divljanja hormona tokom određenog perioda u mesečnom ciklusu. Hormoni mnogo više utiču na naše zdravlje, raspoloženje i izgled nego što to možemo zamisliti. Ipak, određenim postupcima, ishranom i načinom života, tegobe koje nastaju usled PMS-a možemo znatno ublažiti, čak ih se i rešiti zauvek.

Simptomi PMS-a

·         Problemi sa spavanjem

·         Glavobolja (koja ima migrenozne razmere)

·         Nervoza i napetost

·         Promene raspoloženja

·         Napadi plakanja

·         Napadi gladi

·         Umor

·         Osećaj malaksalosti

·         Oticanje i bolovi grudi

·         Anskioznost

·         Depresija

·         Promene na koži – akne

Šta može umanjiti PMS ?

·         Uzimajte multivitaminski preparat  svaki dan (veoma je važno da odaberete onaj koji vam najviše odgovara po životnom stilu, i po starosti – posavetujte se sa svojim ginekolom)

·         Redovno vežbajte (uključite 3-5 puta nedeljo fizičku aktivnost)

·         Jedite zdravu hranu, uključujući voće, povrće i hranu sa puno vlakana. Jedite puno složenih ugljenih hidrata zbog veze PMS-a i nivoa serotonina u mozgu. Ovas, crni hleb i integralne žitarice će povećati nivo serotonina.

·         Jedite manje i češće jer to stabilizuje šećer u krvi i može da napravi veliku razliku pošto upravo on utiče na hormone. Uz to, obezbedite sebi i činiju integralnih žitarica pre spavanja koja će održati stabilni nivo šećera tokom noći.

·         Dovoljno spavajte - probajte da spavate najmanje 8 sati svaku noć

·         U studiji koju je objavio Britanski Medicinski Žurnal biljka Agnus efikasnom u lečenju simptoma PMS-a se pokazao vitamin B6 i magnezijum.

·         Borite se sa stresom na zdrav način – pričajte sa svojim prijateljima, vežbajte ili pišite dnevnik na primer

·         Ne pušite

·         Lekovi protiv bolova koji se uzimaju bez recepta, kao na primer ibuprofen ili paracetamol mogu da ublaže bolove, glavobolju, bolove u krstima, tvrdoću grudi i druge simptome PMS-a

·         Ukoliko imate neizdržive simptome i jake bolove, u svakom slučaju razmislite o uzimanju kontraceptivnih pilula koje će ublažiti sve bolove i neprijatnosti. Naravno, pre toga se obavezno konsultujte sa svojim doktorom.

 

 

Tagovi:


Ostavite komentar

Verifikacija